ECO4 U01 ECONOMIA, LA CIÈNCIA ÚTIL
ACTIVITAT
3
La necessitat d’escollir – L’anàlisi marginal i els
incentius
Contesta les següents questions al teu bloc.
1.
Analitza els ingressos i costos addicionals o
marginals relacionats amb les següents decisions:
-
La iaia vol que et mengis un altre colleró d’arròs,
tot i que ja has menjat un plat sencer
|
Ingrés marginal
|
Cost marginal
|
|
Tenir contenta a la iaia
|
Esforçar-te a menjar més arròs encara que no vulguis
|
-
Son les dues de la matinada i en portes tres jugant al
Fortnite. Estàs pensant que si una estoneta més o no.
|
Ingrés marginal
|
Cost marginal
|
|
Jugar
|
Dormir
|
-
L’amo d’un xiringuito de platja considera la
possibilitat de contractar un nou cambrer per atendre les taules, donat que els
cambrers actuals afirmen que van bastant de bòlit
|
Ingrés marginal
|
Cost marginal
|
|
Tenir un cambrer nou i per tant més ajuda
|
Pagar a un altre cambrer
|
2.
Imagina que ets el professor d’Economia a 4t de la
ESO. En tant que economista, coneixes el valor dels incentius correctament
dissenyats per tant d’orientar l’activitat humana. Proposa, en cada cas, algun
tipus d’incentiu (positiu o negatiu) que
contribueixi a aconseguir l’objectiu proposat.
-
Que els alumnes participin activament de les classes: Qui
participi a classe, tindrà una bona nota d’actitud.
-
Que els alumnes llegeixin més: Si no llegeix no trauràs
bona nota d’actiutud
-
Que els alumnes facin un ús correcte del mòbil a
l’aula: Si utilitzes en mòbil a l’aula, te’l trauré.
-
Que els alumnes prenguin millors apunts: Si fas bons
apunts, tindràs millor nota.
-
Que els alumnes arribin puntuals a classe: Si arribes
tard, et posaré un retard.
-
Que els alumnes s’ajudin els uns als altres amb la
matèria: Si ajudes als teus companys et posaré un positiu.
3.
Contesta COM UN ECONOMISTA: a) per
què les aules i el pati de l’escola solen estar brutes? I b) Com es podria
millorar la situació?
Perquè
els alumnes les embrutem ja que no els hi importa ni els preocupa el estat de
les aules o del pati, el que es preocupant ja que al final són els seus pares
que paguen això. Quan un professor vegi a un alumne embrutant l’aula o el pati,
li posi un negatiu, amb tres negatius, una nota als pares, perquè facin alguna
cosa al respecte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario