jueves, 25 de octubre de 2018

ECO4 U01-3


ECO4 U01 ECONOMIA, LA CIÈNCIA ÚTIL
ACTIVITAT 3

La necessitat d’escollir – L’anàlisi marginal i els incentius
Contesta les següents questions al teu bloc.

1.    Analitza els ingressos i costos addicionals o marginals relacionats amb les següents decisions:

-       La iaia vol que et mengis un altre colleró d’arròs, tot i que ja has menjat un plat sencer

Ingrés marginal
Cost marginal

Tenir contenta a la iaia




Esforçar-te a menjar més arròs encara que no vulguis


-       Son les dues de la matinada i en portes tres jugant al Fortnite. Estàs pensant que si una estoneta més o no.

Ingrés marginal
Cost marginal

Jugar




Dormir

-       L’amo d’un xiringuito de platja considera la possibilitat de contractar un nou cambrer per atendre les taules, donat que els cambrers actuals afirmen que van bastant de bòlit  

Ingrés marginal
Cost marginal

Tenir un cambrer nou i per tant més ajuda




Pagar a un altre cambrer







2.    Imagina que ets el professor d’Economia a 4t de la ESO. En tant que economista, coneixes el valor dels incentius correctament dissenyats per tant d’orientar l’activitat humana. Proposa, en cada cas, algun tipus d’incentiu (positiu o  negatiu) que contribueixi a aconseguir l’objectiu proposat.


-       Que els alumnes participin activament de les classes: Qui participi a classe, tindrà una bona nota d’actitud.


-       Que els alumnes llegeixin més: Si no llegeix no trauràs bona nota d’actiutud



-       Que els alumnes facin un ús correcte del mòbil a l’aula: Si utilitzes en mòbil a l’aula, te’l trauré.


-       Que els alumnes prenguin millors apunts: Si fas bons apunts, tindràs millor nota.


-       Que els alumnes arribin puntuals a classe: Si arribes tard, et posaré un retard.


-       Que els alumnes s’ajudin els uns als altres amb la matèria: Si ajudes als teus companys et posaré un positiu.





3.    Contesta COM UN ECONOMISTA: a) per què les aules i el pati de l’escola solen estar brutes? I b) Com es podria millorar la situació?

Perquè els alumnes les embrutem ja que no els hi importa ni els preocupa el estat de les aules o del pati, el que es preocupant ja que al final són els seus pares que paguen això. Quan un professor vegi a un alumne embrutant l’aula o el pati, li posi un negatiu, amb tres negatius, una nota als pares, perquè facin alguna cosa al respecte.

No hay comentarios:

Publicar un comentario